Råd og vejledning om plastikkirurgi og kosmetisk behandling

Væske i maven??? med NYE billeder side 2

Viser 20 indlæg - 1 til 20 (af 28 i alt)
Jul 2010
Deltager
0 likes
442 indlæg

Hej alle sammen,

Jeg ville lige høre andre der har været igennem samme operation, om I har oplevet pludselig at hæve meget 1½ måned efter operationen. Jeg har på intet tidspunkt haft disse problemer, men her indenfor den sidste lille uges tid er jeg begyndt at hæve og igår opdagede jeg at jeg pludselig havde fået en større delle rundt om maven, især i siderne, ned af bagdelen og benene.. når jeg trykker på det er det meget blødt og bølger, så det “føles” som væske og ikke pludselig opstået fedt?!… jeg har også taget 2 kg. på siden i forgårs? og jeg er meget svimmel nu når jeg står op eller går omkring.. kan det hænge sammen med hævelsen… (måske væske?).

Jeg har skrevet til min klinik, men desværre holder de sommerferielukket. Min operationssygeplejerske er først tilbage den 18. august og min kirurg svarer ikke tilbage på mine mails?

Jeg har taget kompressionsdragten på igen og sørger for at drikke en masse, men jeg har meget kvalme og jeg er temmelig stor rundt omkring maven nu…

Kh. Charlotte

Charlotte772010-07-28 14:43:21

FU 16/4 Peter Cosmo / Citadellkliniken.
OP 14/6 Peter Cosmo – kombi-op.
BFO 375 ml. MX via brystfold.
Stor abdominalop. + sammensyning af muskelvæg.
Restylane/botox rynkebeh.
Før 80A – NU 70F :o )
Jul 2010
Deltager
0 likes
93 indlæg

jeg vil ringe til egen læge når de nu har lukket. jeg blev dårlig af at have væske og de kan suges ud med en kanyle uden smerte eller noget det vil komme igen jeg blev tømt 4-5 gange inden mit var helt væk kan høre at der er mange som får det så intet unormalt i det bare meget ubehaligt.

Stor Abdominalplastik d 28-4-10 Aleris Herning.
Jul 2010
Deltager
0 likes
275 indlæg

Jeg ville også ringe til egen læge…du skal da finde ud af hvorfor du hæver op…:( synes godt nok man læser om mange komplikationer ved de maveoperationer…jeg havde heldigvis ikke en eneste selv, men fik også kun lavet den lille…men godt jeg ikek læste herinde inden operationen…;)

God bedring…og øv, det skal hæve op nu….

Brystløft nov.’08 og miniabdominal juni’09. Begge dele hos den dygtige Anna Jørgensen.
Jul 2010
Deltager
0 likes
442 indlæg

Hej begge to…

Hmm min egen læge har desværre OGSÅ ferie frem til den 16. august… hmm… ja så er der ikke så meget jeg kan gøre end at afvente at min kirurg skriver tilbage når han får tid?!…. jeg lægger mig lidt ind og så beholder jeg bare kompressionsdragten på, sørger for at drikke en masse og ligge ned… mon ikke det så snart forsvinder af sig selv? Jeg kan desværre ikke få fat i min egen kirurg heller og klinikken holder ferielukket.

Kh. Charlotte

Jul 2010
Deltager
0 likes
46 indlæg

Hej Charlotte,

henviser egen læge ikke til Falck e.l., som man skal ringe til for at få henvist en anden læge i ferieperioder? Det synes jeg altså du skulle benytte dig af.

Knus,
Filbert

BFO 300 ml. medium profil samt fedtsugning af mave og hofter ved Grymer 15.12.2010
Jul 2010
Deltager
0 likes
95 indlæg

Hej Charlotte,

Jeg synes også at du skal henvende dig til en anden læge – om ikke andet lægevagten efter kl. 16? Om ikke andet for at få en vurdering af om det er nogetd er skal tømmes ud og for at du kan få noget ro omkring hvad det er :-)

Bedste tanker herfra

KH
Lisbeth

BFO (350 MX) og maveoperation
Peter Cosmo
27 september 2010
Byttes til 220TX 15/3/2011

177 cm, 63 kg

Jul 2010
Deltager
1 like
157 indlæg

Hej Charlotte! Jeg ved ikke om du har kunne bruge mit svar til dig, som jeg skrev i din anden tråd? Jeg ville helt sikkert tage kontakt til en anden læge/lægevagten! Jeg kan kun tale fra min egen erfaring med væske, men jeg har beholdt mine specielle bukser på også om natten + at jeg har et ekstra mavebælte udenpå. Jeg tror ved at de var så lang tid om at få fjernet mit væske, så har jeg forlænget healingsprocessen!  Jeg ved godt at andre herinde har været inde og få fjernet væske flere gange og med en kanyle, men det kunne de jo ikke med mig, fordi jeg også er meget hævet. Som du jo nok har læst i min tråd, så blev jeg jo bedøvet og fik lagt dræn ind. Jeg ved ikke om der er forskel på hvordan man tømmer for væske, men jeg blev jo scannet samtidigt at han lagde drænet. Da jeg var færdig sagde lægen til mig at det var ikke sikkert at jeg behøvet at få tømt mere? og ja jeg ved ikke om det er fordi at han har været helt inde i en lomme og tømme. Jeg håber godt nok at du får fat i en eller anden læge som kan hjælpe dig, for det er da for lang tid at skulle gå til d. 18. august. Pøj pøj med det hele. K.H. Sillas

Sillas2010-07-26 19:41:31

FU 16. april 2010. Eira Skejby, Århus
OP 18. juni 2010 – Store maveplastik + mavemuskler syet sammen. Eira Skejby, Århus af Hanne Birke
Re-opereret 25. marts 2011 Hamlet, Århus af Hanne Birke
Jul 2010
Deltager
0 likes
93 indlæg

ja få snakket med en læge for det forsvinder ikke af sig selv og  hvis du kan så lig noget på det hævet sted som kompress fx stofbleer under din dragt. nu hurtiger du får det fjernet nu hurtiger heler det når der ligger væske kan skindet jo ikke hæfte sig fast på underhuden.

held og lykke.

Stor Abdominalplastik d 28-4-10 Aleris Herning.
Jul 2010
Deltager
0 likes
442 indlæg

Hej igen alle sammen,

Nu har jeg opgivet at vente længere på svar fra min kirurg, han har åbenbart ikke tid selvom vi havde en aftale… har stadig intet svar fået fra ham på mailen jeg sendte for 2½ uge siden, for 1 uge siden og i mandags, så nu har jeg måtte gå igennem min egen læge (som holdte sommerferielukket), videre til en tredje læge som man blev henvist til og har her fået en akut tid idag til kl. 10.30 og så må vi se hvad han siger? Jeg har ca. taget ½ kg. på pr. dag siden weekenden og jeg kan mærke væsken/hævelsen bølge henover min krop hver gang jeg bevæger mig, jeg er træt af kvalmen og svimmelheden, så nu må jeg altså finde ud af hvad der er galt????

Ønsk mig held og lykke piger.. håber ikke jeg bliver videresendt igen til hospitalet, for mine tvillinger fylder 1 år idag og détte her var absolut ikke planen på deres fødselsdag.

Kh. Charlotte

Jul 2010
Deltager
0 likes
46 indlæg

Hej Charlotte,

Godt at høre fra dig. Det lyder rigtig fornuftigt at gå til en anden læge. Håber der kommer og afklaring og en løsning.

Og tillykke med børnene!

Kh. Filbert

BFO 300 ml. medium profil samt fedtsugning af mave og hofter ved Grymer 15.12.2010
Jul 2010
Deltager
0 likes
442 indlæg

Hej igen…

Nå.. jeg blev sendt hjem igen med beskeden om at afvente det næste stykke tid. Jeg fik målt blodprocent, infektionstal, urin, blodtryk og luftveje.. han kiggede ikke på min mave sådan rigtig, men han mente ikke at min væskeophobning var centreret ét specifikt sted og derfor ville det heller ikke kunne blive taget med kanyle eller dræn. Det var mere ødemer (ca. 2-2½ kg. siden weekenden jeg har taget på) som lå henover hele maven, i siden, på bagdelen og ned af benene… det kunne man ifølge ham ikke gøre noget ved udover vanddrivende piller og det brugte man ikke. Jeg fik besked på at drikke mindre og så ikke tage så mange iprenpiller (for smerterne) da disse ophober væske i kroppen og havde jeg fået det værre og taget mere på her frem til fredag, så skulle jeg ringe derop igen.

Så ja… jeg er stor pt., har ingen flad mave mere og er kuglerund i forhold til før, men lægen synes stadig det så normalt/fint ud, så det må jeg vel affinde mig med… han kunne ikke forklare min kvalme og svimmelhed når jeg stod op og gik omkring.

Jeg har stadig intet hørt fra min kirurg.

Kh. Charlotte

Jul 2010
Deltager
0 likes
46 indlæg

Irriterende at han ikke lige havde et lunfix. Håber det fortager sig snarest muligt og at du kan få et beroligende svar fra Peter.

Jul 2010
Deltager
1 like
157 indlæg

Hej Charlotte! Det er da utroligt at du stadig ikke har hørt fra din kirurg, jeg syntes godt nok det er MEGET dårligt, ikke særligt tiltalende. Men skulle næsten tro at han ikke havde fået dine mails? kan du ikke sætte på så du kan se når han har læst din mail du sender ham?
Er du ok med det svar du har fået fra den læge du har været ved? hvordan kan han udtale sig om det er normalt når han ikke engang har følt på din mave? men hvad kan du næsten gøre? andet nu og håbe på det bliver bedre, men jeg kan altså ikke tro at det virkelig kan være rigtig at du skal være så hævet. Hvis jeg var dig ville jeg tage kontakt til et privat hospital og hører dem om du må sende dine billeder og få deres vurdering eller bedre få en til tid at en anden ser på din mave. Og så kan du jo sende regningen til Citadellkliniken bagefter, som tak for at de ikke har svaret dig. Og hvis en anden kirurg siger det samme som den læge du har været ved, så kan du jo være rolig.
Et stort tillykke med børnene. Ha en dejlig dag. K.H. Sillas

OP 18. juni 2010 – Store maveplastik + mavemuskler syet sammen. Eira Skejby, Århus af Hanne Birke
Jul 2010
Deltager
0 likes
442 indlæg

Jeg kan IKKE ringe til min klinik.. de åbner først for akut telefontid den 3. august igen…. hvad fanden??????…. jeg aner ikke hvad jeg skal gøre her.. min mave vokser og vokser, og jeg kan snart ikke være i min egen krop.. jeg lægger lige et par billeder ind… er det bare mig????

Nye billeder lagt ind…. hooold da op en mave synes jeg selv, hvad siger I?

Charlotte772010-08-04 13:43:05

Jul 2010
Deltager
1 like
157 indlæg

Hej Charlotte! Jeg forstår bare ikke det svar du har fået af den læge du har været ved, jeg syntes virkelig at du skal overvej at ringe til et andet privat hospital, som jeg har skrevet i min besked! Og NEJ det er ikke dig, hvis jeg var læge ville jeg sige at du er fyldt med væske! men det er jeg jo ikke! Jeg syntes heller ikke det lyder særlig godt at du også føler ubehag. Jeg havde de jo nøjagtigt som du beskriver! Som om man ikke kan være i ens krop. K.H. Sillas

Jul 2010
Deltager
0 likes
442 indlæg

Hej Sillas,

Jeg har drukket lidt igen (lægen der sagde jo jeg skulle lade være med at drikke særlig meget) og har taget kompressionsdragten på nu igen, selvom den strammer som én i pommeren til og ligger nu ned inde i min seng. Vi afventer og ser hvordan det ser du frem til i aften og er det ikke blevet bedre, så ringer vi altså til vagtlægen og så må jeg et smut på skadestuen og blive skannet.

Når jeg trykker på områderne efterlader den en hvid plet der hvor mine fingrer har rørt huden, plejer det ikke at være en indikator for væske i kroppen når den gør det? og ja… jeg føler mig også stakåndet (selvom lægen mente jeg trak vejret fint og så fuldstændig upåvirket ud) og så bliver jeg svimmel når jeg står op og har let kvalme hele tiden.

Kh. Charlotte

Jul 2010
Deltager
0 likes
442 indlæg

Hej alle sammen..

Har lige fået svar fra min kirurg på mavebillederne jeg sendte til ham og han skrev følgende:

Magmusklerna är svaga efter operationen och behöver nu tränas upp.

Börja träna, situps, rör dig mycket, promenader m.m.
Någon vätska så här sent är det inte, lite svullnad ligger kvar men det försvinner när du börjar träna.

Så ja.. jeg vil gå igang med at træne, cykle, gå lange turer, mavebøjninger mv., hvis jeg må så skal jeg skisme også og så håber jeg maven igen bliver flad!

%3cink

Jul 2010
Deltager
1 like
157 indlæg

Hej Charlotte! Jeg syntes altså jeg har hørt at man skal sørge for at drikke, tror det er godt at du sørger for at drikke, men man bliver jo helt i tvivl når det er en læge der siger det. Jeg syntes altså bare at det ikke lyder så godt at du både er svimmel og har kvalme, det kunne lyde som en infektion i kroppen? har du også feber? Håber godt nok at du snart får det bedre og hvis det ikke snart sker, syntes jeg virkelig at du skal tage på skadestuen og ikke bare finde dig i en sludder for en sladder, det er din krop og som altid skal man lytte til kroppen, og det må du være den bedste til, det kan bare ikke passe at du pludselig får det så dårligt. Pøj pøj, glæder mig til at hører fra dig og gerne noget positivt. Stort knus Sillas

Jul 2010
Deltager
1 like
157 indlæg

Hej Charlotte! Det må jeg nok sige, har kirurgen set de sidste billeder? jeg kan slet ikke forstå at han skriver at du skal i gang med at træne på denne måde. Jeg har lige været inde og læse om forløbet efter en mave OP og det kommer her:

Tilbagevenden til normale aktiviteter efter en maveskind operation

Det kan tage alt fra uger til måneder før De er tilbage i Deres normale rytme. Hvis De fra starten af var i en god kondition og havde stærke mavemuskler, bliver bedringen betydelig hurtigere. Nogle personer kan vende tilbage til sit arbejde allerede én uge efter deres maveplastik, mens det for andre tager op til én måned.

Hård træning skal undlades indtil De vil kunne træne uden at mærke ubehag. Det har en meget stor betydning, at man ikke belaster bugmuskler med at løfte tunge ting. Hvis man skal løfte noget, skal man sørge for at gøre det med benene og beholde ryggen rank. På den måde vil der blive mindsket belastningen på mavemuskler.

Lymfevæske (serom)

Huden som løsnes fra bugvæggen healer fast til underlaget i takt med at healingen fremskrider. I nogle tilfælde kan dette forløb dog påvirkes og lymfevæsken (serom) samles mellem huden og bugvæggen. Mindre mængder af denne væske vil kroppen selv kunne håndtere, men større mængder skal suges ud. Anvendelse af kompressionsbandage/kompressionskorset efter Deres maveplastik vil mindske risiko for at problemet med lymfevæske vil opkomme.

Men igen hvis din kirurg siger sådan, så må det jo være det du retter dig efter, men gå nu langsomt frem og lyt til kroppen!

Havde han en forklaring på hvorfor han ikke havde svaret dig? Jeg syntes det er uansvarligt at skrive sådan uden at have undersøgt dig. Da jeg sendte mine billeder, blev jeg jo sendt til en scanning og selv der regnede han med at de var 30-50 ml og ja som du ved var der 240 ml.

Håber bare du får det bedre! Knus Sillas

Jul 2010
Deltager
0 likes
442 indlæg

Hej igen Sillas,

Han gav mig ingen forklaring, det jeg pastede og kopierede ind her, var alt han havde skrevet… meget kort og præcist. Jeg skal åbenbart ikke til skanning eller andet… det kan ikke lade sig gøre at danne væske så længe efter ifølge ham, så dét var det ikke.. blot hævelse og fordi mine mavemuskler var slappe… hmmm… jeg skal virkelig igang med at træne, mavebøjninger, lange gåturer, rører mig en masse….. så det vil jeg da gøre. Men det lyder helt anderledes end det du fik af vide… kan skam godt huske din historie om dit forløb….

Knus Charlotte

Emnet 'Væske i maven??? med NYE billeder side 2' er lukket for nye svar.