Råd og vejledning om plastikkirurgi og kosmetisk behandling

22 år og G-skål.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
Jul 2008
Deltager
0 likes
6 indlæg

Hej med jer.
Jeg har fra allerede da jeg var meget ung, haft store bryster.
Og det har gået mig på i så mange år. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. De genere mig så meget. Jeg kan knap nok gå ud og handle, så har jeg øm ryg.
Så kan I vel gætte jer til at arbejde hvor man står/går er udelukket for mig.
Jeg er ca. 165 cm høj, og har måske LIGE et par kg. for meget, trods min højde. Men det er faktisk mest mine bryster der tager den vægt.
Har snakket med min kæreste, som mener jeg bør tage kontakt til min læge. Ja, det ved jeg, men åh, jeg er så genert. Tør da ikk vise andre end min kæreste, mine bryster.

Er det overhovedet muligt at få lavet en brystreduktion?
Håber på et svar herinde fra.

Wexi.

Jul 2008
Profilbillede af slothsloth
Moderator
16 likes
3.080 indlæg

Kære Wexi

Hjertelig velkommen til denne dejlige side. Wink

Uha jeg kan da godt forstå, hvordan du har det, jeg havde så det modsatte problem, jeg havde ingenting…. men jeg synes, du skal overvinde dig selv og komme ned til din læge, og forklare ham dit problem, før vil de ikke kunne gøre noget ved det.
Du må bare forklare ham, at du ikke er så glad for at smide din bh, så er jeg sikker på han vil tage lidt hensyn, min læge kiggede bare ind i min bh, og kunne se der ikke var noget, så han sagde uden diskution, at han ville henvise mig til Give Friklinikken, jeg skulle nemlig ved samme lejlighed have lavet min mave… for meget skind der bare hang……
Men i Give ville de så ikke tage mine bryster, kun maven, så jeg valgte at få min bfo lavet i Esbjerg på  Privathospitalet.
Jeg havde det ikke godt med at komme derop og skulle smide blusen, men det var jo en nødvendighed, og jeg er sikker på, at hvis du tager din kæreste med, vil du have lidt nemmere med det. 

Det virker godt nok til at du har store problemer, så jeg er sikker på, du vil kunne få det lavet gennem sygesikringen.

Rigtig meget held og lykke fra mig

knus sloth

D.12.6.07 Abdominalplastik

25.9.07 355ml anatomisk silicone(mrk. Mentor)under brystmusklen via brystfolden. Fra 75AA – 75D
På Esbjerg privathospital opereret af Jens Jørgen Elberg og Nis Alstrup.

Jul 2008
Deltager
0 likes
6 indlæg

Hej sloth. Og tusind tak for så hurtig besvarelse af mit spørgsmål :)

Jeg vidste godt nok hverken ud eller ind – men med google kan man jo finde alt. Og dette virker som et seriøst og fornuftigt site.

Ja, jeg mener selv jeg har store problemer. Men jeg “skjuler” det jo så godt som jeg kan med poset tøj. Men med så store bryster, så er det faktisk ikke helt så nemt. Også fordi jeg ikke bruger BH. Stoppede faktisk i en meget tidlig alder, da jeg synes det var generende, og min hud blev irritabel. Og det gør det så absolut ikke nemmere for ryggen. Men som jeg har en G-skål, så er det godt nok svært at finde BH’er. Du skal jo nærmest bestille dem på nettet, og der er mindste prisen 500kr (ca.). Så skal den også lige leveres, så det vel næsten 600kr. Og det synes jeg altså er lidt mange penge. :(

Men det er bare ikke sjovt mere. Eller.. det har aldrig været sjovt. Det er faktisk siden min kæreste og jeg fandt sammen, jeg sådan rigtig har kunne åbnet mig omkring dette. Ingen andre ved af mine problemer. Så jeg synes altså det er på tide. Også så jeg kan komme ud og få noget godt arbejde jeg kan holde til, motionere osv. Og købe tøjet der sidder lidt bedre. =)

Jeg prøver at samle mod til mig og ringe til min læge i morgen. Puha.. :/

Wexi.
Jul 2008
Deltager
0 likes
9 indlæg

Hej Wexi..

Hvordan er det gået? Har du snakket med lægen?

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg har “bare” fået lavet et brystløft, men der er jo mange ens overvejelser. Og dem jeg har snakket med som har fået en brystreduktion, har alle været så glade for at de tog beslutningen. De har allesammen sagt, at de føler sig fri og kunne slet ikke forstå hvorfor de ikke tog sig sammen noget før..

Venlig hilsen

Anne

Jul 2008
Deltager
0 likes
6 indlæg

Hej anneom.

Åhh, for at være ærlig, så nej!! :( Det er så svært for mig, hold da op hvor det irritere mig. For ja, som du selv siger, de føler sig fri når de endelig har fået det gjort. SÅ GØR DET DOG!! For pokker.. det er den skide opringning. Og så skal han jo også liiige se på hvad vi har med at gøre. En klump i halsen.
Jeg vil så gerne ha det her skal ske.. men puha, genert, det er ikke ordet..
Jul 2008
Deltager
0 likes
9 indlæg

Hej igen..

Jeg kan godt forstå at du er nervøs.. jeg kender lige følelsen af det.. Man er jo ikke ligefrem stolt af det man har, ellers overvejede man jo ikke en operation..

Da jeg var til forundersøgelse tog jeg min bedste veninde med.. Det hjalp bare rigtig meget.. Måske det kunne hjælpe hvis du tager din kæreste med??

Og så hjalp det også mig, at tænke på at herregud, de læger ser bare SÅ mange forskellige ting. De har jo en kæmpe uddannelse og ser helt anderledes på det end du gør. De skal jo lave en faglig vurdering, så de ser jo ikke på samme måde et par bryster..

Håber det kunne hjælpe lidt??

Jul 2008
Deltager
0 likes
6 indlæg

Haha nej det er ganske rigtigt :D

Jow, jeg har snakket med kæresten som hellere end gerne vil ta med. Selvfølgelig vil det hjælpe et eller andet sted. Men det kræver bare så meget af mig, at sku lade andre end lige min kæreste se hvad jeg har under tøjet.

Men ja du har ret, der er jo ikke det læger ikke har set, så kan jeg godt stikke et par g-skåle op i hans ansigt, hehe :) Jeg PRØVER at ta mig sammen til at ringe til ham. Tak for nogle gode svar. :)
Jul 2008
Deltager
0 likes
9 indlæg

ja, flash du bare din G-skål..

Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke.. Og husk, at det kan også være du ikke er heeelt klar til det endnu.. Så overvej det grundigt.. Skriv endelig hvis jeg kan hjælpe..

Jul 2008
Deltager
0 likes
6 indlæg

Mm ja, det rigtigt.. men klar og klar.. når man næsten ikk kan gå uden at få dårlig ryg, så ved jeg ik om man overhovedet skal være 100% klar? Jeg kan ikk leve mig liv helt som jeg skal, fordi det holder mig tilbage til mange ting.

Jul 2008
Deltager
2 likes
171 indlæg

Hey wexi..

Det er muligt for dig at få en brystreduktion..
Du skal tage kontakt til din læge.. Evt. en kvindelig læge hvis du har det, eftersom du er meget genert. Herefter vil lægen tage stilling til hvad du skal gøre..

En af mine bedste veninder fik for et år siden i en alder af 20 år en brystreduktion pga. af de samme problemer som dig.. Hun havde fået skæv ryg af sine bryster og kunne ikke rigtig dyrke motion fordi de var så store. Hun kunne i hvert fald ikke dyrke den motion hun gerne ville..

I dag et år efter er hun super glad for den beslutning, og er blevet meget mere åben omkring sin feminitet.. Det skal lige siges, at hun skjulte sine bryster i store bluser, fordi hun var flov over dem..

Hun fik operation betalt af det offentlige, og har fået et super flot resultat..

Held lykke med det hele.. Håber du får gjort noget ved det, inden du ender op med alt for mange rygproblmer.. Lyder til at det allerede nu, at den er rimelig gal med din ryg, så det er bare om at få gjort noget ved det!!

Kram fra Louise

mulle222008-07-16 18:08:36

BFO d. 10 maj. Nygart privathospital. 260 mL medium profil eurosilicone under musklen
Jul 2008
Deltager
0 likes
6 indlæg

Hej Louise. Og tusind tak for dit svar. Det var rigtig dejligt at læse!!

Min læge er godt nok en mand.. dog har jeg haft ham siden jeg kan huske.
Men efter at ha læst om din veninde, så skal det her altså bare gøres! Kvindelig læge eller ej. Tager min kæreste med, det hjælper jo nok lidt.
Jeg gør det samme som din veninde, skjuler dem under store trøjer, for jeg er virkelig os flove over dem. Og det er ikke ligefrem fordi store trøjer dækker så store bryster, hehe. Men det er hjælper jo lidt.

Jeg vil også rigtig gerne ud og stå på rulleskøjter, dyrke noget sport.. gå i fitness.. åh ja, brænde noget krudt af. Det er bare så svært, for har ondt med det samme jeg går i gang med noget. En simpel madlavning til kæresten og jeg, og jeg har ondt. :(

Nu skal det altså være.

Wexi.
Jul 2008
Profilbillede af slothsloth
Moderator
16 likes
3.080 indlæg

Hej Wexi

Hvor lyder det bare dejligt at du er kommet så vidt.
Hvad med at finde dig en anden læge, det er jo ikke sikkert du synes det er rart med den læge du har nu, lige netop fordi han har kendt dig i mange år….
Jeg vil da også gerne gå med dig…
Men okay der er så kun hvis du ikke bor alt for langt væk.
Håber du kommer med en tilbagemelding om hvad det er blevet til, vi vil jo meget gerne støtte dig, og tro mig du er virkelig ikke den eneste som sidder med sådan et problem.

Håber det bedste for dig, og at vi kommer til at hører fra dig inden længe

Knus sloth

D.12.6.07 Abdominalplastik

25.9.07 355ml anatomisk silicone(mrk. Mentor)under brystmusklen via brystfolden. Fra 75AA – 75D
På Esbjerg privathospital opereret af Jens Jørgen Elberg og Nis Alstrup.

Jul 2008
Deltager
0 likes
6 indlæg

Hej igen sloth. =)

Det kunne da måske være en idé at skifte til kvindelig læge. Vil da lige undersøge det. Måske spørge nogen veninder om en af dem har kvindelig læge, måske de kan anbefale. :)

Hvor er det sødt af dig at tilbyde at tage med!!! Du kommer bare, bor i Aalborg, griner.. jeg skal helt sikkert nok komme med en tilbagemelding når der sker noget, det lover jeg. I har trods alt hjulpet mig på vej, så I skal være med til slut. :)

Kram Wexi.
Jul 2008
Deltager
2 likes
171 indlæg

Så vil jeg ønske dig mange gange held og lykke med det!! Min veninde havde vist både kæreste og mor med, og hendes mor var en super støtte under hele forløbet.. Det er bare om at få smidt den trøje og få gjort noget ved det..Smile

Er sikker på du ikke vil komme til at fortryde dit valg, og at du nok skal få et super flot resultat..
Du må meget gerne skrive når der er nytBig%20smile

Kram fra louise

BFO d. 10 maj. Nygart privathospital. 260 mL medium profil eurosilicone under musklen

Emnet '22 år og G-skål.' er lukket for nye svar.